ورق کاویان

قیمت انواع ورق و محصولات فولادی , قیمت میلگرد و تیرآهن , نبشی و ناودانی , قوطی و پروفیل

ورق کاویان

قیمت انواع ورق و محصولات فولادی , قیمت میلگرد و تیرآهن , نبشی و ناودانی , قوطی و پروفیل

ورق کاویان

وب سایت فروش میلگرد کاویان عرضه کننده انواع محصولات فولادی در بازار آهن آلات ایران، این محصولات را با بهترین قیمت و مناسب ترین نرخ به خریداران و متقاضیان ارائه می کند. جهت مشاهده قیمت به روز انواع ورق سیاه، گالوانیزه، رنگی، روغنی، اسیدشویی، انواع میلگرد آجدار و ساده، تیرآهن کارخانه های ذوب آهن سراسر ایران، لوله و شمش فولاد، محصولات مفتولی، قوطی پروفیل و نبشی ناودانی و سپری می توانید به سایت ورق کاویان مراجعه نمایید.
قیمت امروز کلیه آهن آلات توسط دفتر فروش این شرکت به صورت لحظه ای توسط واحد به روز رسانی سایت و کانال تلگرام مجموعه فولاد کاویان منتشر و به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می شود.
شما می توانید برای خرید و فروش آهن آلات مورد نیاز پروژه های ساختمانی و عمرانی خود از طریق تماس با نمایندگی کلیه مجتمع های فولاد ایران (فولاد کاویان ایرانیان) مایحتاج خود را در سریع ترین زمان ممکن و با ارزان ترین قیمتهای موجود در بازار خریداری نمایید.
آدرس سایت ما : https://kavianroll.com می باشد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تیر آهن یکی از کلیدی ترین پروفیل های کاربردی در سازه است که استفاده از آن در قرن نوزدهم به جای تیرهای چوبی رواج و محبوبیت یافت. امروزه این محصول از جنس فولاد و در استانداردها و اشکال مختلفی یافت می شود که هر کدام کاربری خاص خودش را دارد. عدم شناخت کافی از این محصول، می تواند موجب وارد آمدن زیان مالی به سرمایه گذاران پروژه ها شود. در این مطلب به شناسایی این پروفیل، انواع و استانداردهای موجود آن در بازار آهن آلات و محصولات فولادی ایران پرداخته و نکاتی را در مورد خرید تیرآهن ذکر می کنیم. با ما همراه باشید.

تیر آهن یکی از کلیدی ترین پروفیل های کاربردی در سازه است.

معرفی تیر آهن

تیر آهن جزو تیرهای فولادی (Beam) است و معمولا به شکل حرف H یا I است. این پروفیل در برش عرض یا سطح مقطع خود دارای دو تیغه عمودی در دو طرف است که به آن بال گفته می شود و تیغه افقی میانی که اتصال بین دو بال را برقرار کرده و به آن جان می گویند. جنس این محصول از فولاد بوده و روش تولید تیرآهن، نورد گرم می باشد.

برش عرضی تیر آهن

انواع تیرآهن

این محصول را براساس شکل، کاربرد و استاندارد ساخت تیر آهن به انواع زیر دسته بندی می کنند.

1-تیرآهن I

یا تیر آهن موازی، این محصول براساس استاندارد ایران تولید شده و بیشترین میزان کاربرد را در طراحی ها در کشورمان دارد. مرجع ساخت تیر آهن موازی، استاندارد اروپایی IPE می باشد. سطح مقطع این محصول به شکل حرف I است. یعنی بال ها خیلی بلند نبوده و ویژگی مهم دیگر و وجه تمایز آن با استاندارد INP، یکنواخت بودن ضخامت بال ها از ابتدا تا انتها می باشد. این محصول از نمره 8 تا 60 و در شاخه های 12 متری، در بازار محصولات فولادی و آهن آلات موجود می باشد. بسته به نمره تیر آهن در انواع باریک و نیم پهن معرفی می شود.

در تیرآهن I ضخامت بال ها یکنواخت است.

 

2-تیرآهن شیبدار

این محصول هم دارای سطح مقطع I می باشد، با این تفاوت که ضخامت بال از نوک تا محل اتصال به جان به تدریج پهن تر شده و پروفیل شکل شیبدار به خود می گیرد. این پروفیل تحت استاندارد INP  ساخته می شود. تیر آهن شیبدار نیز در نمره های 8 تا 60 و در شاخه های 12 متری در بازار یافت می شود. عدم دقت در سفارش تیرآهن به دلیل شباهت این دو استاندارد به یکدیگر می تواند مشکل ساز شود. گاهی در پروژه ها، تنها پس از تحویل بار یا حتی در طی اجرای پروژه مهندسین متوجه خرید تیر آهن متفاوت با نقشه می شوند.

در تیر آهن شیبدار ضخامت بال از ابتدا تا وسط بتدریج پهن تر می شود.


در تیر آهن شیبدار ضخامت بال از ابتدا تا وسط بتدریج پهن تر می شود.

 

3-تیرآهن H

که در بازار محصولات فولادی و آهن آلات با نام تیرآهن هاش یا بال پهن شناخته می شود. تحت استاندارد IPB بوده و علامت مشخصه آن ارتفاع زیاد بال ها است. به طوری که آن را به حرف H بیشتر شبیه کرده است. این محصول در نمره های 10 تا 100 و به صورت شاخه های 12 متری عرضه می شود. نوع هاش دارای دو مدل هاش سبک (L) و هاش سنگین (V) می باشد.

مقایسه تیرآهن هاش با معمولی

4-تیرآهن لانه زنبوری

یا تیر آهن شبکه، تحت استاندارد CPE است. مشخصه اصلی آن دارا بودن یک سری سوراخ در جان تیر است که پس از اتصال شکل لانه زنبوری به خود می گیرند. این محصول در محل پروژه با توجه به نقشه ساخت برش و مجددا جوشکاری می شود. از مزیت های مهم این محصول مقاومت بیشتر نسبت به وزن آن است که امکان تولید سازه های سبک تر و ارزانتر را فراهم می کند. این محصول را براساس ضخامت جان، ارتفاع، ضخامت و عرض بال دسته بندی می کنند.

تیرآهن لانه زنبوری

کاربرد تیرآهن و مزایا و معایب آن

این پروفیل در ساختمان ها جهت تحمل نیروهای وارد بر سازه، تحت عنوان تیر (افقی)، ستون (عمودی)، نعل، خرپا و در ساخت پل ها یا تقویت کانتینرها و… استفاده می شود. از مزایای کاربرد تیر آهن در سازه می توان به پیشروی سریعتر پروژه، اجرای کاربردی در ارتفاع بالا، امکان الحاق راحت تر قطعات و در نتیجه توسعه بهتر پروژه اشاره کرد. از سویی کمانش بیشتر قطعات فلزی و همچنین هزینه های تحمیلی جهت حفاظت سازه از خوردگی، گستردگی کاربرد تیر آهن را محدود می کند. ضمن اینکه در سازه هایی که اتصال از طریق جوشکاری باشد، دچار مشکلاتی از قبیل مقاوم سازی به زلزله و… خواهیم شد.

راهنمای خرید تیرآهن

قیمت تیرآهن

جهت دسترسی به قیمت های روز فروش تیرآهن برندهای مختلف می توانید به گزینه قیمت تیرآهن واقع در بخش قیمت روز در سایت شرکت فولاد کاویان ایرانیان مراجعه بفرمایید.

نحوه عرضه تیرآهن

تیر آهن را به صورت شاخه های 12 متری عرضه می کنند که با توجه به وزن مخصوص و همچنین ضخامت بال و نمره تیر آهن وزن نهایی بار تغییر می کند. برای محاسبه وزن شاخه تیر آهن و همچنین تعداد شاخه در بسته و بار می توانید به جدول وزنی آهن آلات در سایت شرکت فولاد کاویان ایرانیان مراجعه بفرمایید.

نمره تیر آهن: در واقع همان فاصله بین دو بال یا اصطلاحا ارتفاع اسمی تیر آهن است.

بارگیری و بسته بندی تیرآهن

شیوه بارگیری تیرآهن

بارگیری در کارخانه با وزن حدود 23 تن انجام شده، در غیر اینصورت بار در بسته های حدودا 5500 کیلویی و از بنگاه ارسال می شود.

کارشناسان فروش ما در شرکت فولاد کاویان ایرانیان به دو صورت آنلاین در سایت و حضوری در بنگاه واقع در مرکز آهن و شهر آهن ایران، اصفهان جهت سفارش تیرآهن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

انواع تیر فولادی از لحاظ کاربرد در ساختمان

تیرهای فولادی در صنعت کاربردهای گسترده و متنوعی دارند. برخی از انواع تیر فولادی از نورد گرم شمشال های فولادی تولید می شوند مثل تیرآهن و برخی دیگر از نورد سرد و یا ترکیبی از روش های نورد گرم و سرد بدست می آیند. شکل سطح مقطع این پروفیل ها بسیار متنوع بوده و بسته به کاربرد در سازه متغیر می باشد. انواع تیرهای فولادی در بازار محصولات فولادی و آهن آلات با طول های 6، 8 و 12 متری عرضه می شود. استاندارد تولید تیرهای فولادی متفاوت بوده و استاندارد DIN اروپا در تولید تیر فولادی در ایران رواج دارد.

تیر فولادی؛ انواع و کاربردها

از نظر شکل سطح مقطع تیرهای فولادی را می توان به چند دسته تقسیم نمود.

انواع تیر فولادی از لحاظ شکل

سطح مقطع I و H

که اصطلاحا آن را تیرآهن می نامیم. پروفیل های فولادی با سطح مقطعی به شکل حرف I یا H انگلیسی. تیرآهن از نورد گرم شمشال های فولادی حاصل می شود و یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین تیرهای فولادی است. انواع معمولی یا I در سازه های سبک تر و انواع بال پهن یا H با نسبت بال به ارتفاع بیشتر، در سازه های بلندتر کاربرد دارند. تیرآهن لانه زنبوری هم از برش و اتصال مجدد دو تکه تیرآهن I به یکدیگر حاصل می شود که دارای سوراخ های شش ضلعی در جان تیرآهن بوده و ارتفاع بیشتر و مقاومت خمشی بیشتری نسبت به تیرآهن های معمولی هم وزن خود دارند.

سطح مقطع Iو H

که اصطلاحا به آن ناودانی هم گفته می شود. در سطح مقطع C بازوهای تیر فولادی موازی بوده و در نوع U به صورت مخروطی می باشند. در ساخت تیر فولادی ناودانی از روش نورد سرد استفاده شده، به این صورت که شکل دهی ابتدایی محصول انجام شده و سپس با دستگاه پرس به شکل نهایی در می آید. البته روش تولید فابریک هم هست که در آن پروفیل به شکل ناودانی از نورد در می آید. از آنجایی که پروفیل ناودانی فقط یک محور تقارن دارد، در تیر، تیر مشبک، بند و خرپا و بجز سقف شیب دار، باید آن را به صورت دوبل استفاده کرد. علاوه بر این در ساخت ماشین آلات، ترمیم بنا و همچنین صنایع کشتیرانی کاربرد دارد.

پروفیل U و C

که اصطلاحا به آن ناودانی هم گفته می شود. در سطح مقطع C بازوهای تیر فولادی موازی بوده و در نوع U به صورت مخروطی می باشند. در ساخت تیر فولادی ناودانی از روش نورد سرد استفاده شده، به این صورت که شکل دهی ابتدایی محصول انجام شده و سپس با دستگاه پرس به شکل نهایی در می آید. البته روش تولید فابریک هم هست که در آن پروفیل به شکل ناودانی از نورد در می آید. از آنجایی که پروفیل ناودانی فقط یک محور تقارن دارد، در تیر، تیر مشبک، بند و خرپا و بجز سقف شیب دار، باید آن را به صورت دوبل استفاده کرد. علاوه بر این در ساخت ماشین آلات، ترمیم بنا و همچنین صنایع کشتیرانی کاربرد دارد.

پروفیل L

که اصطلاحا به آن نبشی هم گفته می شود. از نظر تولید تیر فولادی L، نیز مانند ناودانی به دو روش فابریک و پرسی ساخته می شود. از لحاظ شکل، بسته به اندازه بال به دو نوع نبشی بال مساوی و نامساوی تقسیم می شود. نبشی به صورت مشبک نیز موجود است. کاربرد این پروفیل در ساختمان سازی، دکل های انتقال نیرو و همچنین تولید ماشین های صنعتی است.

دو نبشی بال مساوی و بال نامساوی

پروفیل T

که اصطلاحا به آن سپری هم گفته می شود. به دلیل استفاده عمده این مقطع در در و پنجره به پروفیل لنگه دری هم شهرت دارد. ضخامت آن بین 0.9 تا 2.5 میلیمتر است که از بین آنها نوع 2 میلیمتری کاربرد بیشتری دارد.

پروفیل Z

که اصطلاحا به آن نیمرخ Z هم گفته می شود. یک پروفیل سبک از جنس فولاد گالوانیزه است که در سازه های فلزی و سایر سازه های سبک، تحت عنوان تکیه گاه ورق های سقف یا دیوار استفاده می شوند.

انواع پروفیل Z

پروفیل بسته

که در اشکال قوطی و لوله در ساخت ستون ها و یا به عنوان پروفیل در و پنجره و موارد مشابه استفاده می شوند.

تیر فولادی در صنعت ساختمان

تیر فولادی در اصطلاح ساختمان، عموما به نوعی از پروفیل سازه ای از جنس فولاد اطلاق می شود که به شکل افقی یا شیبدار در سازه قرار می گیرد و وظیفه انتقال بارهای وزنی را به ستون ها یا همان تیرهای عمودی برعهده دارد.

انواع تیر فولادی از لحاظ کاربرد در ساختمان

تیرهای فولادی با توجه به کاربردشان در ساختمان، به چند دسته تقسیم می شوند. بهترین انواع پروفیل برای تیر افقی پروفیل های نورد شده بخصوص انواع با سطح مقطع I یا H هستند.

1- تیر اصلی یا شاه تیر: تیر اصلی سقف به صورت افقی در سقف سازه قرار گرفته و بار تحمیلی از تیرچه ها را به ستون یا همان تیر عمودی منتقل می کند. تیر فولادی مناسب برای شاه تیر به سه شکل است:

  • تیرآهن عادی I به صورت منفرد یا دوتایی
  • تیرآهن هاش یا بال پهن
  • تیرآهن معمولی تقویت شده توسط ورق در قسمت بال یا جان تیرآهن

2-تیرچه یا تیر فرعی: به تیر اصلی اتصال داشته و بارهای سقف را به شاهتیر منتقل می کنند. این تیر ها سبک تر بوده و از تیرآهن های لانه زنبوری در تهیه آنها استفاده می شود.

3-تیر کناری یا تیر لبه ای: تیرهای اطراف ساختمان، تیر کناری بارهای وارده از سقف و دیوارها را تحمل می شود. تیر کناری کار کلاف بندی سازه را برعهده دارد.

4-تیر نعل درگاهی: در بالای بازشوها تعبیه شده و وظیفه نگهداری دیوار بالای بازشو را برعهده دارد.

5-تیر لاپه یا پرلین: در تحمل بارهای سقف سوله ها و سازه های مشابه استفاده می شود. از پروفیل Z، نبشی یا ناودانی در تهیه آن استفاده می شود. بهتر است روش تولید پروفیل نورد سرد باشد تا پروفیل استفاده شده سبک بوده و وزن اضافی تحمیل نکند.

انواع تیر فولادی از لحاظ کاربرد در ساختمان

راهنمای خرید تیر فولادی

در خرید تیر فولادی، تراز بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. تراز بودن بدین معنی است که ضخامت پروفیل در طول خود یکنواخت است. 

قیمت تیر فولادی

برای آگاهی ازقیمت نبشی، قیمت ناودانی، قیمت سپری، همینطور قیمت تیرآهن و قیمت قوطی و پروفیل و بقیه انواع تیر فولادی کافیست به بخش قیمت روز در سایت شرکت فولاد کاویان ایرانیان مراجعه فرمایید. قیمت فروش تیر فولادی در این بخش مرتبا جهت استفاده شما عزیزان، بروزرسانی می شود.  

شرکت فولاد کاویان ایرانیان ثبت سفارش نبشی ناودانی سپری و انواع تیر فولادی را از طریق سایت و با تماس یا مراجعه به بنگاه واقع در مرکز آهن و شهر آهن ایران، اصفهان انجام می دهد.

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

ورق روغنی یا سرد، در واقع حاصل پردازش بیشتر ورق های گرم است. ورق سیاه حاصل از فرایند نورد گرم، با اسید پوسته برداری شده و در چندین مرحله در دمای عادی نورد می شود. حاصل ورق روغنی می باشد. که دارای سطح صاف و براق تر، استحکام کششی بیشتر و ابعاد دقیق تر بوده و در صنایعی که نیاز به دقت بیشتر و یا ظاهر مناسب تر دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت فولاد کاویان ایرانیان ورق های حاصل از فرایند نورد سرد را در هر کدام از مراحل بسته به نیاز مصرف کننده به بازار محصولات فولادی و آهن آلات عرضه می کند. از آن جمله می توان به ورق اسید شویی، ورق روغنی و… اشاره کرد.

ورق سرد؛ کاربردها و راهنمای خرید

نحوه تولید ورق سرد

همانطور که در مقاله ورق سیاه؛ ویژگی ها و راهنمای خرید شرح داده شد. محصول نهایی نورد گرم به صورت کلاف، آماده ورود به مرحله نورد سرد است. فرایند نورد سرد در چند مرحله انجام می شود:

1-اسیدشویی

در این مرحله ورق سیاه توسط ماده اسیدی پوسته برداری می شود. حاصل کار ورق اسیدشویی است که سطح براق داشته و در صنایع ساختمانی، لوله سازی، تولید مخازن و… نیز کاربرد دارد.

خط تولید ورق سرد

2-مرحله نورد سرد

در این بخش ورق به منظور کاهش ضخامت، افزایش کیفیت سطح و بدست آوردن ویژگی های مورد نظر وارد چندین مرحله نورد می شود.

3-مرحله آنیلینگ

کلاف حاصل از مرحله قبل پاکسازی و چربی زدایی شده و وارد مرحله بازپخت می شود تا خواص مکانیکی و یکنواختی سطح آن بهبود یابد.

4-مرحله تمپرینگ

ورق فولادی که ضخامت بیش از 5 میلیمتر دارد، در این مرحله جهت حذف تلرانس و تغییر شکل های ناخواسته وارد نورد تمپر و پس از آن در صورت نیاز به نوردهای کاهش سطح وارد می شود.

4-مرحله نهایی

در این بخش ورق حاصله کویل یا کلاف پیچ و وارد فرآیند روکش دهی (روی، کروم، پلیمر) شده و در نهایت به صورت شیت یا کلاف آماده عرضه به بازار محصولات فولادی و آهن آلات می شود.

انواع ورق سرد

1-ورق روغنی را براساس جنس آلیاژ فولاد آن به انواع ورق سرد معمولی در ساخت و ساز، ورق سرد کشش در پرسکاری با عمق کم و ورق سرد فوق کشش در پرسکاری عمیق، تقسیم بندی می کنند. میزان عنصر کربن و درصد سختی در آنها به ترتیب کاهش می یابد. ورق ST22 نیز به عنوان ماده اولیه در تهیه ورق گالوانیزه کاربرد دارد.

ورق روغنی اغلب به صورت کویل یا کلاف عرضه می شود.

2-ورق روغنی از نظر ابعاد در چهار عرض 1، 1.25، 1.5 و 2 متر و با ضخامت 0.3 تا 3 میلیمتر و اغلب به صورت کلاف تولید می شود. ورق روغنی اغلب به صورت کویل یا کلاف عرضه می شود.

 

کاربرد ورق سرد

کاربرد ورق روغنی در مواردی است که نیاز به استحکام، ابعاد دقیق، یکنواختی سطح و زیبایی ظاهر وجود داشته باشد. همچنین به دلیل امکان افزودن رنگ و لعاب به ورق روغنی در ساخت لوازمی مثل اجاق گاز نیز کاربرد دارد. از کاربردهای ورق روغنی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به عنوان ماده اولیه در ساخت ورق گالوانیزه و گالوانیزه رنگی،  
  • در خودروسازی،
  • تولید لوازم خانگی،
  • در ساخت انواع قفسه و مبلمان اداری،
  • به عنوان مصالح ساختمانی و…..

مزایا و معایب ورق سرد

 

ورق روغنی در ساخت لوازم خانگی کاربرد دارد.

از مزایای ورق روغنی می توان به استحکام بیشتر به دلیل عملیات انجام گرفته روی آن، ابعاد دقیق، ضخامت پایین، کاهش ناصافی در سطح و داشتن ظاهری براق اشاره کرد. اما تولید ورق سرد به نسبت ورق سیاه گرانتر در آمده و از طرفی در مقایسه با ورق گالوانیزه و ورق استیل طول عمر کمی داشته و دوام آن حداکثر تا دو سال است. البته بد نیست این نکته را هم ذکر کنیم که ورق هایی که از آن ورق سرد یا روغنی تولید می شود در آلیاژ فولاد خود سختی کمتری دارند و در نتیجه برخی انعطاف پذیری ورق های سرد را بیشتر از ورق سیاه می دانند، در حالی که این امر به خاطر تفاوت در مواد تشکیل دهنده است و نه فرایند تولید.

راهنمای خرید ورق سرد

قیمت ورق سرد

قیمت فروش ورق سرد، در بخش قیمت ورق از سایت شرکت فولاد کاویان ایرانیان به صورت به روز درج می شود.

نحوه عرضه ورق سرد

ورق سرد معمولا به صورت کویل یا کلاف پیچ عرضه می شود. در طی فرآیند تولید به منظور جلوگیری زنگ زدگی ورق و افزایش طول عمر آن ورق را با روغن پوشش می دهند. در صورت نیاز به شیت، ورق روغنی در بنگاه به طول مورد نظر شما برش داده خواهد شد.  

شیوه بارگیری ورق سرد

 

بارگیری ورق سرد به صورت کویل خوابیده

در صورتی که وزن بار سفارشی به اندازه تریلی و حدود 23 تا 24 تن باشد، در کارخانه بارگیری می شود. در صورت نیاز به مقادیر کمتر از طریق بنگاه اقدام فرمایید. ورق کویل روغنی نیز همانند ورق سیاه به دو صورت ایستاده و خوابیده به انتخاب شما، قابلیت بارگیری دارد.

کارشناسان فروش ما در  شرکت فولاد کاویان ایرانیان به دو صورت آنلاین در سایت و حضوری در بنگاه واقع در مرکز آهن و شهر آهن ایران، اصفهان جهت سفارش ورق سرد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

گستردگی کاربرد ورق فولادی، به حدی است که از لحظه شروع روز در تمامی وسایل و لوازمی که با آنها سروکار داریم، می توان نشانه هایی از این محصول یافت. اما این وسعت کاربرد، محدودیت هایی را نیز به همراه دارد، از جمله میتوان به آسیب پذیر بودن ورق فولادی در برابر زنگ و خوردگی اشاره کرد. ورق های گالوانیزه محصول پوشش دهی ورق سرد با فلز روی است. مقاومت به خوردگی و طول عمر بالا ورق های گالوانیزه را به یکی از پرطرفدارترین ورق ها در بازار محصولات فولادی و آهن آلات تبدیل کرده است. گالوانیزاسیون با روی یکی از اقتصادی ترین روش های حفاظت فلزات در برابر خوردگی می باشد. شرکت فولاد کاویان ایرانیان یکی از ده شرکت برتر در زمینه تولید انواع ورق فولادی ازجمله ورق گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه

مقاومت به خوردگی و طول عمر بالا ورق گالوانیزه را به یکی از پرطرفدارترین ورق ها در بازار محصولات فولادی و آهن آلات تبدیل کرده است.

نحوه تولید ورق گالوانیزه

محصولات گالوانیزه به طور کلی از پوشش دادن محصولات فولادی با روی بدست می آیند. برخلاف تصور عموم روی ضد زنگ نیست، بلکه به عنوان آند فداشونده در فرآیند محافظت کاتدی عمل کرده و از آنجایی که میل ترکیبی بیشتری نسبت به آهن دارد، اکسیژن ترجیح می دهد با روی اکسید تشکیل دهد تا آهن موجود در فولاد حتی در بخش های آسیب دیده. میزان مقاومت ورق های گالوانیزه نسبت به خوردگی با ضخامت لایه روی نسبت مستقیم دارد. نحوه تولید ورق گالوانیزه به دو صورت کلی است.

1-روش غوطه وری گرم

 

روش غوطه وری گرم

در این روش ورق سرد با سرعت مشخصی از داخل مخازن روی مذاب عبور داده می شود و در نتیجه سطح آن با فلز روی پوشانده می شود. میزان ضخامت پوشش در این روش بستگی به سرعت عبور و تعداد مخازن دارد. روش غوطه وری گرم، موثرترین و اقتصادی ترین روش ساخت ورق گالوانیزه است. ضخامت پوشش در این روش با وزن فلز روی در سطح ورق سنجیده شده و می تواند بین 100 تا 350 گرم بر سانتی متر مربع باشد. پس از خروج ورق فولادی از مخزن با دستگاه جت هوا، تنظیم ضخامت لایه پوششی و تا حدی خنک کنندگی انجام شده، خنک سازی نهایی نیز به وسیله آب انجام می شود. جهت محافظت از شوره سطح ورق ها را با کروم پوشش می دهند. البته دو روش پاشش پودر روی و پاشش روی مذاب نیز وجود دارد که بیشتر برای قطعات کوچک بکار می رود.

روش غوطه وری گرم موثر ترین و اقتصادی ترین روش تولید ورق گالوانیزه است.

2-روش الکترو گالوانیزه

هرچند میزان محافظت نهایی در گالوانیزه گرم به نسبت هزینه تمام شده از آن یک روش به صرفه ساخته است، اما ورق های گالوانیزه گرم کمی ناصاف بوده و به علت ضخامت بالاتر رنگ کردن آن ها مشکل است. در مواردی که سطح صاف، براق یا قابلیت رنگ پذیری بهتر مدنظر ما باشد، از روش الکترو گالوانیزه استفاده میکنیم. در این روش ورق فولادی در الکترولیت سولفات یا سیانید روی غوطه ور شده و با عبور جریان برق، با الکترولیت واکنش داده و یون روی، بر ورق می نشیند. ضخامت پوشش در این روش قابل کنترل دقیق بوده و سطح صاف تری حاصل می شود. این روش در مواردی مثل بدنه اتومبیل ها کاربرد دارد. البته روش های پوشش دهی مکانیکی یا ذرات روی و شیشه و رنگ کردن با روی هم وجود دارد که بیشتر برای قطعات کوچک است.

انواع ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه را با توجه به نوع کریستال تشکیل شده، شکل ظاهری، نحوه تولید و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می کنند.

ورق گالوانیزه گل درشت

ورق گالوانیزه گل درشت

در این مدل، کریستال های روی تشکیل شده روی ورق درشت و کاملا قابل رویت هستند.

 

ورق گالوانیزه گل ریز و بدون گل: در این دو محصول، کریستال های روی قابل رویت نبوده و ورق، سطحی صاف و براق دارد.

ورق گالوانیزه گرممقصود همان ورق تولید شده به روش های گرم می باشد. به دلیل ضخامت بالا ماندگاری طولانی تری دارد.

ورق گالوانیزه سردورق تولید شده توسط الکتروگالوانیزاسیون.

ورق گالوانیزه رنگیرنگ کردن علاوه بر تاثیر تزئینی در دکوراسیون به دوام بیشتر ورق نیز کمک می کند.

ورق گالوانیزه آجدار و طرح دار:

ورق گالوانیزه طرح دار

ایجاد الگوهایی مثل کرکره ای، شادولاین، ذوزنقه و… با استفاده از دستگاه های فرمینگ. عرض استاندارد این ورق نیز کمتر از ورق ورق گالوانیزه طرح دار عرض استاندارد کمتری نسبت به ورق ساده دارد.ساده است.

کاربرد ورق گالوانیزه

کاربرد ورق های گالوانیزه بیشتر در مواردی است که امکان خوردگی فولاد وجود داشته باشد. بخشی از کاربردهای آن به شرح زیر است.

– پوشش سقف‌ و شیروانی و بیرون سازه ها

– صنایع کابینت سازی

– صنایع خودروسازی

– صنایع کابل‌ سازی

– ساختمان سازی به صورت انواع پروفیل، کانال کولر و..

– تولید لوازم خانگی مثل آبگرمکن و…

– مخازن و لوله های آب

– طراحی فضاهای شهری مثل پل ها، نرده ها، چراغ خیابان ها

و موارد دیگری از این دست…..

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

حتما شما هم تجربه لیز خوردن روی سطح صاف انتهای پله برقی یا پل هوایی را داشته اید. چنین اتفاقاتی ما را به این درک سوق می دهد که کارایی ورق های آجدار چیزی بیش از ایجاد تنوع و زیبایی در دکوراسیون است. مهمترین کاربرد انواع ورق آجدار فولادی در صنایع و ساختمان سازی، ایجاد سایش و اصطکاک در سطوح، بالاخص سطوح شیب دار می باشد. ورق های آجدار از پرس یا اضافه کردن آج به ورق صاف حاصل شده و از مواد گوناگونی مثل فولاد و آلومینیوم ساخته می شود. قیمت ورق آجدار در بازار محصولات فولادی و آهن آلات، توسط عواملی چون جنس ماده اولیه، روش تولید و مواد محافظ بکار رفته تعیین می شود.

ورق آجدار؛ المانی آشنا در فضاهای شهری و صنعتی

نحوه تولیدورق آجدار فولادی

ورق های آجدار فولادی از نورد گرم تختال های فولاد ST37، ST44 یا ST52 تولید می شود. ورق های سیاه پس از تولید به روش ذکر شده در مقاله ورق فولادی، انواع و کاربردها، وارد دستگاه آج زنی شده و الگوهای برجسته منظم با گل ها یا اشکال مختلف مثل بادامی، الماسی، عدسی، قطره ای و… روی آن حک می شود. حاصل نهایی کار ورقی 6 متری یا رول با عرض 1 تا 1.5 متر و ضخامت 1.5 تا 10 میلی متر است. این روش، رایج ترین و ارزانترین روش ساخت ورق های آجدار است.

ورق های آجدار

الگوهای برجسته حک شده روی ورق های آجدار را گل می نامند.

ورق آجدار فابریک با ورق پرسی آجدار چه تفاوتی دارد؟

فرق اصلی ورق فابریک با پرسی در روش تولید ورق است. تولید ورق پرسی به روش بالا انجام شده، در حالی که در ورق فابریک، آج ها توسط دستگاه مخصوصی به ورق ساده اضافه می شوند. مسلما تفاوت دیگر این دو ورق در ضخامت محصول نهایی می باشد و در نتیجه ورق های آجدار فابریک در مکان هایی استفاده می شوند که بیشتر در معرض پاخور و فشار قرار دارد تا مقاومت در مقابل تغییر شکل ورق و آج ها بیشتر باشد. مثل ورق های جلوی ورودی و خروجی پله برقی.

کاربرد ورق آجدار در سپر ماشین

کاربرد ورق آجدار در سپر ماشین

کاربرد ورق فولادی آجدار

ورق های آجدار، به منظور جلوگیری از لیز خوردن روی سطوح و ایجاد سایش و اصطکاک به کار می روند. به عنوان مثال

ورق های آجدار، در پله های اضطراری ساختمان ها استفاده می شود.
  • کف پل های هوایی و کف پوش کشتی و قطار،
  • سقف شیروانی ها و ساخت کانکس ها و کانتینرها،
  • روی سپر یا کف کامیون ها، وانت ها و یدک کش ها،
  • به صورت رانر در راه پله و دکوراسیون داخلی ساختمان،
  • در ساخت انواع پله های برقی و اضطراری و راهروهای شیبدار،
  • به طور موقت برای عبور و مرور در کف زمین های در حال ساخت،
  • در ساخت دستگاه های صنعتی و کشاورزی مثل صفحات لرزشی تمیز کننده بذر،

 

و موارد دیگری از این دست….

نکته مهم اینکه گل به کار رفته در ورق های نصب شده در هوای آزاد باید طوری باشد که آب باران را در خود نگه ندارد. در این موارد عموما از ورق های آجدار گل بادامی استفاده می شود.

مزیت های ورق فولادی آجدار

  • مقاومت در برابر لغزش
  • شکل پذیری بالا
  • قابلیت جوشکاری
  • سختی و استحکام بالا

انواع ورق آجدار

ورق های آجدار موجود در بازار محصولات فولادی و آهن آلات، شامل ورق انواع استیل، گالوانیزه، آهنی و آلومینیومی است.

ورق آجدار آهنی:

 

ورق آجدار گالوانیزه

ورق های آجدار از ماده اولیه فولاد با استاندارد ST را اصطلاحا ورق های آجدار آهنی می گویند.

ورق آجدار گالوانیزه:

در ساخت ورق آجدار گالوانیزه از آهن گالوانیزه استفاده می شود. این محصول مقاوم به زنگ زدگی است و سطح براقی هم دارد. در مکان هایی مثل سقف شیروانی ها یا کشتی ها کاربرد دارد.

ورق آجدار استیل:

 

ورق آجدار استیل

ماده اولیه در تولید این ورق های آجدار، استیل 304 است. مقاومت این محصول نسبت به خوردگی بیشتر از ورق گالوانیزه بوده و در اقلیم های با رطوبت بالا و احتمال خورندگی بیشتر، کاربرد دارد.

ورق آجدار آلومینیومی:

 

رول ورق آجدار آلومینیومی

از جنس آلومینیوم تولید می شود. از مزیت های قابل توجه آن سبکی زیاد و مقاومت به زنگ زدگی است. همچنین به دلیل شکل پذیری آسان، گل های این محصول بسیار متنوع تر بوده و در اشکال کرکره ای، ذوزنقه ای و شادولاین هم یافت می شوند. این محصول در انواع رنگی و ساده در بازار موجود است.

 

فروش ورق آجدار در بازار محصولات فولادی و آهن آلات، به دو شکل رول و شیت، در ابعاد استاندارد و یا سفارشی انجام می شود. قیمت خرید ورق آجدار به عوامل مختلفی مثل جنس، نحوه تولید، قیمت ارز و عواملی از این دست بستگی دارد. قیمت ورق آجدار برحسب وزن آن تعیین می شود که حاصل ضرب وزن مخصوص ورق در طول در عرض در ضخامت آن است.

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در مورد تاثیرات جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر سر صنعت فولاد ایران، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. نسبتا بهای تولیدات فولادی ایران بیشتر از تولیدات چینی می‌باشد.

یکی از دلایل اصلی این تفاوت قیمت را می‌توان مواد اولیه مورد استفاده در تولیدات دانست.

در کشور ایران برای ساخت فولاد از گندله استفاده می‌شود. این در حالی است که چینی‌ها از قراضه آهن، فولادشان را تهیه می‌کنند. همین عامل باعث شده که کیفیت فولاد ایران به مراتب بالاتر از فولاد چین باشد. کیفیت بالای فولاد مبارکه ایران باعث فروش با قیمت بیشتری در بازارهای جهانی نسبت به فولاد چین باشد.

هم اکنون، جنگ تجاری بین آمریکا و چین بر سر فولاد در روزهای اوج خود قرار دارد. تاثیرات این جنگ بر بازار کشورهای دیگر نیز اثر گذاشته‌است. صادرات فولاد ایران نیز از این مسئله مستثنی نخواهد بود.

گزارشات رسیده حاکی از آن هستند که آمریکا سال‌های زیادی است که کشور چین را به عنوان یک رقیب تجاری سرسخت و ترسناک می‌بیند. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، به نظر می‌رسد که این رقابت جدی‌تر از گذشته ادامه یافته‌است.

به این ترتیب، هر روز این دو کشور سیاست اقتصادی خاصی را علیه یکدیگر به کار می‌گیرند. پیرو همین مسئله، چند روز پیش آمریکا اعلام کرد که واردات فولاد از کشور چین ممنوع می‌باشد. این رویکرد آمریکا می‌تواند بر میزان فروش فولاد ایران نیز اثرگذار باشد. حتی اکنون که فولاد ایران نیز چندی پیش از طرف آمریکا تحریم شد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که به علت جنگ تجاری و اینکه فولاد چین راهی به آمریکا ندارد، به سمت بازارهای ایران روانه خواهد شد. به دلیل اینکه قیمت فولاد چین نسبت به فولاد ایرانی ارزان‌‌تر است و احتمال دامپینگ چینی‌ها در بازار فولاد وجود دارد، احتمال آسیب به فولاد ایران در بخش صادرات وجود دارد.

در شرایطی که دو قدرت بزرگ اقتصادی با یک‌دیگر درگیر می‌شوند، میزان رشد اقتصادی جهانی کاهش می‌یابد. به دنبال این کاهش، میزان تقاضای کل هم با روندی نزولی مواجه می‌شود. این مسئله باعث واردن شدن ضرر به فولاد کشور ما خواهد شد و در واقع میزان تقاضا با کاهش روبه‌رو می‌شود.

تنها یک عامل مثبت وجود دارد، آن هم می‌تواند این باشد که مادامی که آمریکا و چین با یک‌دیگر درگیر هستند و بازارها را از دست می‌دهند، احتمال می‌رود که امکان صادرات و واردات برای ایران بهتر خواهد شد. ما نیز در این کاهش تقاضا سهیم خواهیم بود و بدون تردید متضرر خواهیم شد، اما از طرف دیگر زمانی که چین و آمریکا با هم درگیر می‌شوند و بازارها را از دست می‌دهند، شاید فضا برای صادرات یا واردات ایران در آینده بهتر شود.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

ورق سیاه محصول روش نورد گرم است.

نام آشنا ترین و پرکاربردترین ورق موجود در بازار محصولات فولادی و آهن آلات ورق گرم یا سیاه است. این محصول، علاوه بر کاربردهای معمول در صنعت و ساختمان، به عنوان ماده خام بسیاری از صنایع فولاد محسوب می شود. نوسانات قیمت ورق سیاه روی بازار محصولات فولادی و آهن آلات تاثیر گذار است. شرکت فولاد کاویان یکی از ده شرکت برتر ایران در زمینه انواع ورق می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با ورق گرم که یکی از محصولات اصلی این شرکت می باشد، آشنا کرده و راهنمایی برای خرید ورق سیاه ارائه نماییم. با ما همراه باشید.

ورق سیاه؛ نام آشنا ترین و پرکاربردترین ورق موجود در بازار محصولات فولادی و آهن آلات

نحوه تولید ورق سیاه

همانطور که در مقاله ورق فولادی، انواع و کاربردها، شرح داده شد، انواع ورق فولادی به دو روش کلی نورد گرم و سرد تولید می شوند. ورق روغنی حاصل از فرآیند نورد سرد و ورق سیاه محصول روش نورد گرم است.

1-کوره پیش گرم

ورق سیاه محصول روش نورد گرم است.

جهت ساخت ورق سیاه، تختال (اسلب) های تولید شده تحت استانداردهای ST37 تا ST52 و با ضخامت حدود 22 سانتی متر، ابتدا در کوره پیش گرم تا درجه مشخصی گرم شده و سپس به منظور برطرف ساختن لایه اکسید تشکیل شده روی اسلب ها و جلوگیری از افت کیفیت ورق، آن ها را با فشار بالا آبشویی می کنند که منجر به افت حرارت تختال نیز می شود.

2-نورد خشن

پس از پوسته برداری نوبت به نورد خشن می رسد که در طی آن فولاد از چند غلطک عبور کرده، ضخامت آن به حدود 3 سانتی متر کاهش یافته و تا حدی نیز سرد می شود. دمای فولاد خارج شده در این مرحله چیزی حدود 1300 درجه سانتی گراد است.

3-مرحله نورد نهایی

سپس تختال ها وارد مرحله نورد نهایی می شوند که بسته به ضخامت نهایی مورد نیاز ورق سیاه از 5 تا 7 قفسه غلطک عبور داده می شود. دمای ورق گرم در این زمان به چیزی حدود 850 تا 900 درجه سانتی گراد کاهش یافته، اما هنوز برای ورود به مرحله کلاف پیچ نیاز به خنک شدن تا دمای 580 درجه دارد. فرایند خنک سازی در واحد خنک سازی و تحت شرایط کنترل شده انجام می شود و در انتها ورق گرم به صورت کلاف پیچ آماده عرضه یا برش های بعدی می شود.

انواع ورق سیاه

ورق سیاه معمولی: با درجه سختی ST37، میزان کربن کمتر، جهت استفاده در صنایع سبک مثل ساختمان عرضه می شود.

ورق سیاه صنعتی: با درجه سختی ST52 و میزان کربن بیشتر، در صنایع سنگین مثل تانکرسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق گرم به دو صورت ورق شیت و ورق رول عرضه می شود.

موارد استفاده از ورق سیاه

  • در تولید کالاهای کاربردی در صنعت ساختمان مثل انواع پروفیل، قطعات آبگرمکن و..
  • در تولید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی
  • در تولیدات قطعات خودرو
  • در ساخت مخازن کشتی و پل سازی
  • در صنایع نفتی برای ساخت مخازن و لوله ها و تانکر سازی
  • به عنوان ماده اولیه در صنایع سنگین فلزی و فولاد
  • در طراحی شهری مثلا تولید گاردریل ها و سایر تجهیزات ترافیکی

و موارد دیگری از این قبیل کاربرد دارند.

ورق سیاه کاربردهای گسترده ای در صنایع دارد

راهنمای خرید ورق سیاه

محاسبه وزن ورق گرم

برای تعیین وزن ورق سیاه می توانید به جدول وزن ورق در بخش جدول وزنی آهن آلات سایت رجوع بفرمایید و با توجه به ابعاد و برند مورد نظر، وزن ورق درخواستی را مشخص کنید.

قیمت ورق سیاه

همانطور که گفته شد، به دلیل پایین بودن هزینه تولید و عرضه، این مدل از ورق به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع فولاد به کار رفته و قیمت آن در بازار آهن آلات و محصولات فولادی تعیین کننده می باشد. سایت شرکت فولاد کاویان ایرانیان قیمت ورق سیاه را به صورت به روز در بخش قیمت ورق درج می نماید که می توانید برای اگاهی از قیمت فروش ورق به آن مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که عواملی چون قیمت ارز، قیمت جهانی آهن آلات، میزان عرضه و تقاضای ورق در بازار بورس ورق و اسلب و عواملی از این دست در قیمت ورق تاثیرگذار هستند.

نحوه عرضه ورق سیاه

ورق گرم با ضخامت 2 تا 100 میلیمتر قابل عرضه است. به ورق های زیر 6 میلی متر ورق نازک بار گفته می شود. قابلیت خم کاری ورق در انواعی که به منظور پروفیل سازی خریداری می شوند بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشته باشید که ورق خشک برای این کار مناسب نیست.

ورق گرم به دو صورت ورق رول در عرض های مشخص و طول نامحدود و یا ورق شیت در ابعاد مشخص عرضه می شود. ورق شیت فابریک در کارخانه برش خورده و قیمت بالاتری داشته، اما ورق شیت برش خورده به صورت رول وارد بنگاه شده در آنجا به ابعاد سفارشی برش زده می شود. قیمت برش با توجه به وسیله برش گیوتین، هوا برش و لیزری متغیر می باشد. دقت داشته باشید که ورق های نازک بار برش خورده ممکن است دارای تاب بوده و تلرانس جزئی در ابعاد داشته باشند.

شیوه بارگیری ورق سیاه

بارگیری ورق سیاه به صورت شیت در بندیل

در صورتی که میزان بار سفارش داده شده در حدود 23 تن باشد، از کارخانه و در غیر اینصورت از بنگاه بارگیری می شود. البته ورق بارگیری شده را می توانید به صورت ترکیبی و در ضخامت های مختلف در یک تریلی بارگیری نمایید. نحوه بارگیری ورق رول نیز به دو صورت ایستاده و خوابیده می باشد که به امکانات محل تخلیه بار بستگی دارد.

جهت سفارش ورق سیاه می توانید از طریق سایت اقدام کرده و یا به صورت حضوری به بنگاه شرکت فولاد کاویان ایرانیان واقع در مرکزآهن و شهرآهن ایران، اصفهان مراجعه نمایید.

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

ورق فولادی، همانطور که از نامش پیداست، قطعه ای با ضخامت بسیار کم و طول و عرض بالا می باشد که از آلیاژهای فولادی ساخته شده است.

البته ورق آلومینیومی هم در بازار هست که کاربردها و مزایای خودش را دارد. ورق ها با توجه به نازکی و قابلیت شکل پذیری در صنایع مختلفی مثل اتومبیل سازی، ساختمان، لوله سازی، تولید لوازم خانگی و… کاربرد دارند.

کارخانه های ایرانی از قبیل فولاد کاویان، اکسین، و فولاد مبارکه اصفهان… به تولید ورق اشتغال دارند.


ورق فولادی، انواع و کاربردها

انواع ورق در بازار آهن آلات و محصولات فولادی

ورقهای موجود در بازار محصولات فولادی و آهن آلات را می توان از لحاظ جنس آلیاژ تشکیل دهنده، مواد محافظتی، روش تولید ورق و ابعاد عرضه شده دسته بندی کرد.

روش های تولید ورق فولادی

به طور کلی دو روش ساخت ورق وجود دارد. نورد گرم و نورد سرد. نورد عبارت از گذراندن فلز از بین دو یا چند غلطک است که در خلاف جهت یکدیگر در حال حرکت بوده و با این روش، شمش فلزی را شکل می دهند.

البته تمامی فرآورده های نورد چه گرم و چه سرد یک یا چند فرآیند حرارتی را تجربه می کنند تا از این روش هم فرآیند شکل دهی با سادگی بیشتری انجام پذیرد و هم ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی فرآورده ها بهبود یابد.

اما فرق بین این دو در نیاز به قدرت و در نتیجه غلطکهای کمتر و توانایی نورد شمشال های بزرگتر در نورد گرم و استحکام بیشتر محصول نهایی در نورد سرد است.

بنابراین برای تولید محصولاتی با پرداخت سطح بالا و ابعاد دقیق تر، آنها را در حالت سرد نورد می کنند. اغلب محصولات نورد گرم در سطوح کوچکتر برای دستیابی به خصوصیات بالا وارد مرحله نورد سرد می شوند.


ورق سیاه طی فرآیند نورد گرم تولید می شود.

ورق سیاه

از اصلی ترین ورق ها در بازار آهن آلات و محصولات فولادی که توسط فرآیند نورد گرم تولید می شود. شاخص کلی استاندارد آن ST بوده که براساس میزان عنصر کربن در آلیاژ آن است.

بر این اساس ورق سیاه ST33 نرم ترین و ST52 سخت ترین نوع ورق سیاه می باشد. ورق سیاه در صنایع تانکر سازی، ساختمان، خودرو و لوله سازی کاربرد دارد.

ورق روغنی

نامگذاری این ورق فولادی به دلیل سطح صیقلی و براق آن می باشد. روش تولید این نوع ورق آهنی، نورد سرد بوده و ماده اولیه بکار رفته در آن ورق های حاصل از نورد گرم ST22 یا ST24 دارای قابلیت کشش، یا ST12 تا ST14 است که دارای قابلیت فوق کشش هستند.

ورق فولادی روغنی در پروفیل های ساختمانی، مبلی، در و پنجره، بدنه کابینت، تولید قطعات صنعتی، وسایل برقی خانگی و قطعات خودرو کاربرد دارد.

قیمت ورق ST12 به دلیل تقاضای بیشتر در بازار محصولات فولادی و آهن آلات بالاتر است. ورق روغنی قابلیت لعاب دهی هم دارد.

ورق فولادی اسید شویی

همان ورق سیاه است که در طی فرآیند اسید شویی زغال ها و ناخالصی های سطح آن حذف می شود و حاصل کار ورقی براق تر مشابه ورق روغنی است.

خرید و فروش ورق فولادی اسید شویی در صنایع ساختمانی، لوله سازی، تولید مخازن و… انجام می شود.


ورق فولادی گالوانیزه، همان ورق روغنی است با پوشش روی.

ورق فولادی گالوانیزه

همان ورق روغنی است که جهت جلوگیری از فرآیند خوردگی با روی پوشش داده می شود. سه نوع گل ریز، گل درشت و بدون گل این ورق فولادی حاصل تفاوت در نحوه شکل گیری کریستال ها طی فرایند گالوانیزاسیون می باشد.

ورق گالوانیزه در محل های در معرض رطوبت مثل کانال کولر، شیروانی، لوله های آب و… استفاده می شود.

ورق فولادی رنگی

ورق فولادی گالوانیزه را جهت استفاده در لوازم خانگی، صنایع ساختمانی و فلزی، حمل و نقل و … در کوره رنگ و آستر می کنند.

ورق شیروانی

یکی از انواع ورق فولادی رنگی است که در طرح ها و فرم های متنوع کرکره سینوسی، ذوزنقه، طرح سفال، شادولاین و پرچین شیروانی وجود دارد.

این ورق بیشتر در پوشش سقف و دیواره ساختمان ها، ویلا و سوله مورد استفاده قرار می گیرد.


ورق شیروانی، یک نوع ورق فولادی رنگی است که در فرم های متنوعی عرضه می شود

ورق تین پلیت (ورق قلع اندود)

دو طرف آن با قلع پوشش داده شده است. در تهیه قوطی های کنسرو مواد غذایی، چای و روغن نباتی و غیره استفاده می شود.

ورق فولادی کورتن

از جنس فولاد کورتن، بسیار مستحکم و ضد زنگ است. در ساخت نمای بیرونی ساختمان و مجسمه ها کاربرد دارد.

ورق فولادی هاردوکس

فولاد هاردوکس با ترکیب شیمیایی متفاوت خواصی نظیر استحکام، انعطاف پذیری و جوش پذیری بالایی را برای مصرف کنندگانش به همراه دارد.

ورق استیل

از جنس فولاد ضد زنگ می باشد. انواع مات، خش دار، نسوز، روکش دار و ضد اسید داشته و در صنایع گاز، آب، نفت و پتروشیمی، در نیروگاه ها، صنایع غذایی و دارویی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید ورق فولادی در فرم های ورق رول (با طول بالا و عرض مشخص) و ورق شیت (با طول و عرض محدود) انجام می شود.

علاوه بر ورق های ساده ورق آجدار هم در بازار محصولات فولادی و آهن آلات وجود دارد که حاصل شکل دهی ورق های نورد گرم و از جنس ST37 است.

ورق آجدار در دستگاه های صنعتی و پله های اضطراری، آسانسورها و صنایع ساختمانی، کف زمین های تحت عملیات ساخت، کف اتاق کامیون ها و… کاربرد دارد.

  • قیمت ورق