ورق کاویان

قیمت انواع ورق و محصولات فولادی , قیمت میلگرد و تیرآهن , نبشی و ناودانی , قوطی و پروفیل

ورق کاویان

قیمت انواع ورق و محصولات فولادی , قیمت میلگرد و تیرآهن , نبشی و ناودانی , قوطی و پروفیل

ورق کاویان

وب سایت فروش میلگرد کاویان عرضه کننده انواع محصولات فولادی در بازار آهن آلات ایران، این محصولات را با بهترین قیمت و مناسب ترین نرخ به خریداران و متقاضیان ارائه می کند. جهت مشاهده قیمت به روز انواع ورق سیاه، گالوانیزه، رنگی، روغنی، اسیدشویی، انواع میلگرد آجدار و ساده، تیرآهن کارخانه های ذوب آهن سراسر ایران، لوله و شمش فولاد، محصولات مفتولی، قوطی پروفیل و نبشی ناودانی و سپری می توانید به سایت ورق کاویان مراجعه نمایید.
قیمت امروز کلیه آهن آلات توسط دفتر فروش این شرکت به صورت لحظه ای توسط واحد به روز رسانی سایت و کانال تلگرام مجموعه فولاد کاویان منتشر و به صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می شود.
شما می توانید برای خرید و فروش آهن آلات مورد نیاز پروژه های ساختمانی و عمرانی خود از طریق تماس با نمایندگی کلیه مجتمع های فولاد ایران (فولاد کاویان ایرانیان) مایحتاج خود را در سریع ترین زمان ممکن و با ارزان ترین قیمتهای موجود در بازار خریداری نمایید.
آدرس سایت ما : https://kavianroll.com می باشد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، میزان تولید تیرآهن در ماه‌های آتی به دلیل گلایه‌های ایجاد شده در بازار آهن بر سر نوسانات قیمت تیرآهن ذوبی و عدم وجود عرضه‌های کافی در بازار آهن افزایش خواهد یافت. این موضوع در صورتی است که بازار جهانی کشش تقاضای سال گذشته را داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توان آینده خوبی را برای بازار آهن تصور کرد.

در ماه اخیر، با دو موضوع در بازار آهن مواجه بودیم. جریان اول افزایش قیمت اقلامی مثل مواد اولیه، قراضه آهن و آهن اسفنجی بود و عامل بعدی رشد معنی‌دار قیمت تیرآهن سبک با سایزهای 14، 16 و 18. به وجود آمدن این دو جریان در بازار آهن، باعث شد بسیاری از فعالان بازار در حیرت و سردرگمی فرو روند. عوامل مختلفی در روند بازار موثر بود. از جمله این عوامل می‌توان به رکود بخش مسکن، تقاضای ضعیف برای محصول میلگرد، خروج از پیک مصرف و ورود به فصل سرد، عدم وجود دیدگاه مثبت به بازار در قسمت دوم سال، همه و همه بر روند بازار آهن نقش داشتند.

در حال حاضر، دو دیدگاه مختلف در بین فعالان بازار برای آینده صنعت فولاد پیش‌بینی می‌شود. رویکرد اول، افت فشار کنترلی در ماه‌های پیش رو و رویکرد دوم، تداوم فشار نظارتی می‌باشد. در رویکرد اول، موانع صادراتی حذف خواهد شد و بازار تیرآهن به عنوان موتوری برای تحریک صنعت مقاطع فولادی عمل خواهد کرد. در بعد دوم بر اثر تداوم فشار نظارتی، بازار تیرآهن با افزایش تیرآهن در ماه‌های آینده تعدیل خواهد شد. به این ترتیب، سطوح قیمتی فعلی ادامه خواهد یافت.

با این حال، تمامی این تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها به تصمیمات افراد فعال در این حوزه در روزهای آتی بستگی خواهد داشت.

در هفته‌ای که گذشت، به دلیل اعمال برخی از سیاست‌های وزارت صمت برای مدیریت و کنترل بازار، اجازه صدور میلگرد به کارخانه‌جاتی که محصول خود را در بازار بورس کالا عرضه نکرده‌اند تا انتهای ماه مهر تمدید شد. احتمال تمدید این مجوز تا هشت ماه به دلیل رکود فعلی بازار وجود دارد.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، دولت با اعمال عوارض بازدارنده و ممنوعیت صادرات فولاد از ابتدای سال جاری فعالیت معادن را با تهدید مواجه کرد. به این ترتیب، دولت عوارض پلکانی که در سال ۹۸ به ۱۰درصد می‌‌رسید را با ۲۵درصد نقض کرد.

طبق بررسی کارشناسان، در سال 92 شکل‌گیری زنجیره ارزش افزوده فولاد و عملکرد دولت در این زمینه باعث تولید 45 میلیون تن تولید سنگ‌آهن در کشور شد. به اندازه نصف این میزان در داخل کشور و مصرف و 23 میلیون آن نیز به صادرات اختصاص داده شده‌است.
در سال 92 برای فرآوری مواد معدنی نهضتی در کشور تشکیل شد. این نهضت با همراهی دولت و بخش خصوصی و بسیاری از تشکل‌ها تشکیل شد و در نتیجه، ارزش افزوده اهمیت بیشتری پیدا کرد. انتظار می‌رود که به دنبال آن حلقه‌‌های ارزش افزوده فولاد به سمت توسعه صنایع پایین دست هدایت شود.

همه پتانسیل‌های حوزه معدن اعم از دولتی و خصوصی برای محقق شدن این نهضت از سال 92 تا سال 97 به میدان آمدند. به این ترتیب، تولید سنگ‌آهن از 45 میلیون تن به 80 میلیون تن در طی 5 سال رشد پیدا کرد.

علاوه بر سنگ‌آهن، کنستانتره سنگ‌آهن 45 میلیون تن و گندله به 36 میلیون تن تولید دست یافت. این میزان از تولید باعث شد که صادرات سنگ‌آهن خام از 23 میلیون تن به 7.7 میلیون تن در سال 97 برسد. می‌توان گفت که در واقع صادرات سنگ‌آهن به سمت ارزش افزوده بیشتر سوق داده‌شد.

به طور کلی می‌توان این طور نتیجه گرفت که صنایع داخلی ما در مسیری حرکت کرد که بتواند مواد اولیه با ارزش افزوده بیشتری تولید کند. در سال 97 تولید سنگ‌آهن به 80 میلیون تن دست یافت، با این حال شاهد صادرات کمتر از 10 درصد این تولید بودیم. این مسئله حاکی از آن است که طرح تکامل زنجیره فولاد با ارزش افزوده بالا نتیجه‌بخش بوده‌است.

مدتی شایعه شده بود که سنگ‌آهن تولیدی از کشور خارج می‌شود که البته این مسئله تنها یک شایعه بود، به دلیل اینکه تنها ده درصد از تولید کشور که برای زنجیره فولاد امکان ایجاد ارزش افزوده ندارد، به بخش صادرات اختصاص می‌یابد.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار آهن پس از گذشت یک هفته از ماه مهر، هنوز از ثبات مناسبی به ویژه در بخش تیرآهن ذوبی برخوردار است. دیگر خبری از حاشیه‌های بوجود آمده در بازار آهن در اواخر تابستان وجود ندارد. با این حال هنوز هم صدای اعتراض برخی از فعالان بازار که اکثرا از تهران و مشهد هستند، به گوش می‌رسد. در روزهای پایانی تابستان، شیوه عرضه قطره چکانی، اعتراض برخی از فعالان بازار آهن را برانگیخت و پی رو همین مسئله، بسیاری از فعالان بازار فریاد اعتراض سر کشیدند.

هم اکنون در شرایطی هستیم که هر گونه اطلاع رسانی به نوعی خواهد توانست مانند چاقویی دو لبه عمل کند. در واقع زمانی که ما از شرایط ترخیص مهندسی شده حواله‌های تیرآهن ذوبی به بازار صحبت می‌کنیم، با اینکه این موضوع نوعی شفاف‌سازی محسوب می‌شود، اما امکان سوء‌ استفاده گروهی از بازار را فراهم می‌کند.

با این حال، در بازار همواره یک قانون واحد وجود دارد و آن هم بالانس عرضه و تقاضا می‌باشد. با این وجود، حتی اگر نیت ما خیر نباشد و میزان عرضه با تقاضا همخوانی پیدا کند، به طور معمول رقابت بنکدار موجب کاهش قیمت با سطوح منظقی خواهد شد.

در هر صورت، هم اکنون عرضه تیرآهن ذوبی با مشکلاتی روبه‌رو است و نمی‌توان نسبت به اعتراضات در این مورد بی‌تفاوت بود. به نظر می‌رسد که صلاح بر این است که در مورد این محصول کمتر صحبت شود. به این ترتیب، اثرات منفی خبررسانی‌ها با وجود هدف شفاف‌سازی کمتر می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در طی گفت و گویی اشاره کرد که ذوب ‌آهن اصفهان یک صنعت ماندگار است. در حال حاضر به دلیل نداشتن مواد اولیه، تنها با 60 درصد از ظرفیت تولید خود فعالیت می‌کند. لازم است که مسئولین از این شرکت که اولین تولیدکننده فولاد کشور می‌باشد، بیشتر از قبل حمایت کنند. حمایت دولت از این شرکت باعث می‌شود که صنایع نوپا دلگرم شوند و با تلاش بیشتری فعالیت کنند.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار بورس در روز اخیر نوسانات زیادی به خود دید. قیمت برخی از محصولات به وِیژه قیمت میلگرد آجدار رشد پیدا کرد. شواهد حاکی از آن است که بازار آهن از عوامل زیادی تاثیر گرفته‌است. بر همین اساس، کارخانه‌جاتی مثل کارخانه راد همدان و کارخانه آریان فولاد افزایش قیمتی حدود 90 تا 100 تومان برای هر کیلو را اعلام کردند. همین افزایش رنج قیمت در بازار شروعی برای رشد مجدد قیمت میلگرد آجدار بود.

علاوه بر میلگرد، تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز دچار نوسان قیمت شد. برخی از کارشناسان معتقدند که علت فراز و فرود بازار، اتفاقات سیاسی و التهابات بازار ارز می‌باشد. بنابراین، بازار مقاطع فولادی به اندازه 150 تا 200 تومان رشد پیدا کرد. علاوه بر این، قیمت قوطی و پروفیل مرز 500 تومان را گذراند. میانگین قیمت میلگرد آجدار در زمان قطعی اینترنت و التهابات بازار تا حدود 4500 تا 4550 تومان برای هر کیلو رسید. در برخی از مبادی نیز قیمت قوطی و پروفیل با ضخامت 2 میلی‌متر از مرز 6700 تومان گذشت. پس از این نوسانات به دلیل کنترل بازار آهن توسط ناظرین و افت قیمت ارز، شاخص قیمت میگرد آجدار به 4395 تومان نزول کرد. قوطی و پروفیل نیز به قیمت 6050 تومان رسید.

طبق بررسی‌های کارشناسان آهن ملل اصفهان، سیر نزولی حاکم شده در بازار مدت زیادی دوام نیاورد. به دلیل وجود التهابات مجدد در بازار، باز هم قیمت‌ها تغییر کردند. در اواخر روز یکشنبه به دلیل تغییر نرخ سوخت و عوامل داخلی دیگر که پیش از این رخ داده‌بود، باز هم شاهد رشد قیمت فولاد در بازار بودیم. هم اکنون قیمت میلگرد آجدار در بازار به طور میانگین برای هر کیلو 35 تومان افزایش یافته و این کالا با قیمت تقریبی 4430 تومان برای هر کیلو معامله می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در مورد بازار کلاف گرم، در آسیا سیر قیمتی کاهشی بر بازار آهن حاکم شده‌است. این روند همواره با شیب کمی بازار را به دست گرفته‌است.

در طی هفته گذشته قیمت ورق گرم به دلیل نرخ رقابتی محموله‌های روسی کاهش یافته‌است. با توجه به کاهش نرخ پیشنهادی هند، نمی‌توان انتظار ثبات قیمت‌ها در این هفته را داشت.

با این حال، قیمت ورق پیشنهادی هند در روزهای اخیر با کاهش روبه‌رو بوده‌است. این مسئله به این دلیل است که برخی از افراد فعال در بازار بر این باورند که بعد از پایان فصل موسمی در ماه اکتبر، میزان تقاضای داخلی در کشور هند با بهبود مواجه خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که توافقاتی در روزهای اخیر در بازار به وجود می‌آید که باعث افت قیمت ورق سیاه در بازار آهن و فولاد می‌شود. در روز جمعه یکی از معامله‌گران ویتنامی بیان کرد که هیچ دلیل منطقی برای رشد قیمت ورق سیاه در آینده وجود ندارد.

در روز پنج‌شنبه یکی از کارخانه‌های بزرگ فولاد اظهار داشت که امسال میزان تولید بسیار کاهش می‌یابد. همچنین میزان تقاضای پایین‌دست بعد از تعطیلات روز ملی به احتمال زیاد ضعیف خواهد ماند. از اول ماه اکتبر، کشور چین، برای برگزاری هفتادمین روز ملی خود یک استراحت هفتگی در نظر گرفته‌است.

این دست از جریانات در بازارهای منطقه آسیا، در کشور ما هم تبعات خاص خود را در پی خواهد داشت. کارشناسان برآورد کرده‌اند که بازار کلاف گرم تا پایان فصل پاییز نوسانات قیمت زیادی را تجربه نخواهد کرد. با این حال، پیش‌بینی‌هایی از این دست که هر از گاهی مطرح می‌شود، می‌تواند برای بازار ملتهب که بر اثر هر اتفاق سیاسی و اقتصادی آشفته می‌شود، بسیار پر ریسک باشد. به همین ترتیب، برخی از کارشناسان از بیان قاطع در مورد افت قیمت‌ها در بازار کلاف گرم در آینده نزدیک ممانعت می‌کنند.

 

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای نقاط ضعف صنعت فولاد، در حال حاضر بازار فولاد و آهن هنوز هم همان روند چند ماه اخیر را طی می‌کند. در واقع با گذشت زمان و حتی با رفتن به روزهای فصل پاییزی تغییری در آن حاصل نشده‌است. این بدون تغییر ماندن در شرایطی رخ داده که صنایع مشابه مثل پتروشیمی‌ها با افزایش حجم معاملات خود روبه‌رو شدند. تغییرات در این بازارها نشان می‌دهد که آن‌ها رویه خود را تغییر دادند.
هم اکنون سیر رشد تقاضا را در بازار بورس کالا شاهد هستیم، اما این روند باعث تغییری در نرخ‌های بازار داخلی نشده‌است. مادامی که ما از داده‌‌های بنیادین اثرگذار بر قیمت‌‌ها حرف می‌زنیم، لازم است که داده اول را در نوسان حجم عرضه‌ها و در تقابل با حجم تقاضا جست و جو کنیم.
به طور کلی هم اکنون میزان عرضه در بازار فولاد به اندازه کافی می‌باشد. در صورتی که یک یا چند محصول خاص را نادیده بگیریم، می‌توانیم بگوییم که در روند شرایط عرضه‌ها تغییری ایجاد نشده‌است.
در هفته گذشته نیاز به رشد عرضه تقاضا برای تیرآهن در بازار بورس کالا مورد بررسی قرار گرفت. این مسئله در شرایطی رخ داد که برخی از شواهد بازار حاکی از آن بود که احتمال بهبود برای عرضه‌ها در بورس در هفته‌های آتی وجود دارد. با این وجود، در مورد عرضه نیز باید به غیر از میزان عرضه به قیمت‌های پیشنهادی نیز توجه کرد.

معاملات در بازار بورس کالا و نرخ کشف شده می‌تواند به عنوان یک داده مهم در بازار داخلی به شمار رود. این مسئله یعنی در شرایطی که در بازار بورس قیمت‌ها رشد می‌کنند، احتمال تقویت نرخ قیمت‌ها در بازار داخلی نیز وجود دارد.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هر از گاهی از صنعت فولاد حمایت‌هایی می‌شود که معمولا با انتقاد برخی از افراد مواجه می‌شود. این انتقادها معمولا منصفانه نیست. در طی ماه‌های اخیر نوسانات قیمت صنایع فولادی باعث شده‌است که برخی تصور کنند این مسئله به دلیل سودجویی تولیدکنندگان است. بنابراین، عامل بی‌نظمی‌های بازار را تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بازار آهن دانستند. مسئله‌ای که اهمیت دارد حمایت دولت از تولیدکنندگان و صنایع فولادی است که می‌تواند به تداوم و رونق زنجیره تولید فولاد کمک کند. آمارها حاکی از آن است که زمینه اشتغال حدود چندین هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارخانه فولاد بافت فراهم شده‌است. همین مسئله دلیل محکمی است برای توجه به صنایع فولادی داخل کشور.

در فاز اول متخصصان بسیاری از صنایع مختلف به ویژه صنایع فولادی جذب شدند. از 250 نفری که به طور مستقیم وارد این اشتغال شدند حدود 90 درصدشان از منطقه بومی می‌باشند. 2 هزار و 500 نفر به طور غیر مستقیم مشغول کار شدند. در فاز  دوم 252 میلیون یورو سرمایه‌گذاری با فایناس چین و 500 نفر به طور مستقیم و 5000 نفر نیز به طور غیر مستقیم وارد اشتغال شدند. زمان اتمام این طرج 3 سال به طول می‌انجامد که به بهره‌برداری کامل برسد.

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روز عصر دوشنبه مهدی جهانگیری همزمان با افتتاح کارخانه شماره یک فولاد بافت اشاره کرد که محور جاده‌ای سیرجان بافت تحمل تردد بارهای سنگین را ندارد. بنابراین، نیاز داریم که هر چه سریع‌تر پیرو دستور رئیس جمهور و وزیر، راه آهن در این منطقه احداث شود. در صورتی که راه آهن احداث شود، می‌توانیم در این منطقه سرمایه‌گذاری کنیم. مهدی جهانگیری در ادامه افزود که هم اکنون بزرگترین دغدغه ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری حل مشکلات اشتغال است. این مسئله تنها از طریق اقتصاد غیر دولتی، خصوصی‌سازی و حذف بروکراسی انجام می‌شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای تدبیر در بازار فولاد، برخی از تولیدکنندگان فولاد بر این باورند که این ادعا که تحریم‌های آمریکا بر بازار صادرات ایران بی‌تاثیر بوده، ادعای کذبی است. با این حال، برای رسیدن به اهداف صادراتی فولاد لازم است که تمامی بخش‌های این صنعت به ویژه بخش خصوصی و انجمن‌ها و همچنین دولت با هم‌اندیشی یک‌دیگر اهداف صادراتی کشورمان را محقق کنند.

در حال حاضر، بازار داخلی ایران با مازاد تولید رو‌به‌‌رو است و اگر تولیدکنندگان بخواهند کم‌ و بیش با ظرفیتی که دارند به تولید ادامه دهند، باید به سمت صادرات پیش بروند که با توجه به تحریم‌‌های آمریکا این موضوع نیز قدری مشکل به‌ نظر می‌‌رسد. از این‌ رو شاهد کاهش صادرات برخی از شرکت‌‌های بزرگ فولادی در کشور هستیم.
البته تولیدکنندگان فولاد برای صادرات راه‌کار‌هایی پیش‌ رو دارند و به این معنا نیست که کل بازار صادراتی آن‌ها تعطیل شده‌است. بر همین اساس، باید به کمک دولت و بخش خصوصی و با همکاری انجمن‌‌های مربوط و تولیدکنندگان به‌ ویژه واحد‌های صادرات‌ محور، بسته‌ای متناسب با تحریم‌ها تنظیم کرد.
در صورتی که صادرات کشور کاهش یابد، بازار داخلی با کاهش نرخ بیشتری رو‌به‌‌رو خواهد شد. البته اگر نرخ داخلی کاهش پیدا کند، بازارهای عراق و افغانستان که بهترین بازار ایران هستند، به ‌دنبال نازل‌‌ترین نرخ از ما خواهند بود.

تحریم‌‌ها آثار خود را بر جای می‌‌گذارند، اما تولید‌کنندگان با راه‌کارهایی که در پیش می‌‌گیرند، می‌توانند این آثار را به کم‌ترین میزان برسانند و این موضوع در گرو همدلی و مشارکت بیشتر بخش‌‌های این صنعت با یک‌دیگر است. اگر مشوق‌های بیشتری به صادر‌کنندگان ارائه نشود، بازار صادراتی فولاد ایران در سال جاری با توجه به رکود داخلی و نبود بازار پایدار صادراتی رونق نخواهد گرفت.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی، این روزها خبرهای زیادی در مورد تاثیر لغو برجام توسط دولت، بر روی قیمت محصولات فولادی به ویژه قیمت تیرآهن و قیمت میلگرد در بازار آهن شنیده می‌شود. این در حالی است که توسعه تولید فولاد تا سقف 55 میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ بر اساس توسعه بازارهای صادراتی و بر پایه برجام برنامه‌ریزی شده‌بود.

به همین ترتیب، فولادی‌ها به رشد عوارض صادرات سنگ‌آهن دل خوش کرده بودند و در مورد توازن در زنجیره فولاد سخن می‌گفتند. طبق گفته آنان در سال‌های گذشته، زنجیره تولید فولاد و توازن فولاد ایجاد نشده و این مسئله به آن معناست که تولیدکنندگان مواد اولیه از کارخانه‌های تولید فولاد جدا شدند.
این در حالی است که در سال‌های اخیر، کارخانه‌های گندله‌سازی و آهن اسفنجی توسعه یافتند. البته آن‌ها نیز مسیر خود را از کارخانه‌های تولید فولاد جدا کرده‌بودند.

در این روزها همه آنانی که برچسب خام‌فروشی را بر پیشانی دارند به یک صدا فریاد می‌زنند که گندله و کنستانتره آهن یک مسیر فرآوری را طی کرده و لازم نیست که مشمول بخشنامه بالا رفتن عوارض صادرات شود.

برخی از کارشناسان صنعت فولاد بر این باورند که صاحبان معادنی که در کنار کارخانه‌های خود واحدهای فولادی را ایجاد کردند در واقع کسانی هستند که از کارخانه‌های فولادسازی ناامید شده‌اند. آنان قصد بر این کردند که زنجیره تولید را خودشان تکمیل کنند. به همین ترتیب، مواد اولیه به جای اینکه در کوره‌ها به ارزش افزوده بالا و فولاد مبدل شوند، وارد چرخه معدنی شدند.

به دلیل اینکه برخی از افراد میل به سرمایه‌گذاری در معدن دارند و از ارزش آفرینی واقعی و پایدار غافل هستند، واحدهای فولادی در تامین مواد اولیه خود با چالش‌ها و مسائل بسیار بزرگی روبه‌رو هستند. این مسائل باعث شده که کل زنجیره تولید فولاد با مشکل مواجه شود. بر همین اساس، می‌توان این طور بیان کرد که رشد عوارض صادرات، مشکلی را حل نخواهد کرد. تنها در صورتی که فولادکاران بر سر میز مذاکره با معادن بنشینند، این مسئله حل خواهد شد.

 

منبع خبر: آهن ملل (Ahanmelal)

  • قیمت ورق
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، تولیدکنندگان ورق گرم در بازار داخلی و صادرات قیمت‌ها را افزایش دادند. این در حالی است که تقاضای ورق در ترکیه با محدودیت روبه‌رو است. قیمت اعلام شده برای ورق گرم از 430 دلار تا 435 دلار افزایش یافت و به قیمت نهایی 440 دلار برای هر تن فوب دست یافت. برخی از فعالان در صنعت فولاد بر این باورند که این تغییرات قیمت منطقی نمی‌باشد. بر همین اساس معامله‌ها با پایین‌ترین قیمت پیشنهادی 430 دلار هر تن درب کارخانه انجام شد.

در روزهای اخیر تولیدکنندگان در فکر افزایش قیمت بودند. دلیل این فکر افت موجودی بازار و رشد قیمت قراضه آهن بوده‌است. به دلیل محدودیت تقاضا در بازار داخلی، مصرف‌کنندگان قادر به پذیرش قیمت‌ها نیستند.

طبق بررسی کارشناسان واحد خبر آهن ملل اصفهان، قیمت‌های ارائه شده از طرف صادرکنندگان چینی برای ورق سرد افزایش یافت. این موضوع به دلیل بهبود تقاضا در بازار داخلی چین رخ داده‌است. با این حال، کسی حاضر به خرید ورق سرد با این قیمت نمی‌باشد. در هفته‌ای که گذشت قیمت ورق سرد از 485 دلار تا 500 دلار هر تن فوب حمل دسامبر شنیده‌شد. این در حالی است که در دو هفته قبل قیمت در بازه 485 دلار تا 495 دلار هر تن فوب بود. فعلا ورق سرد صادراتی چین دارای متقاضی نمی‌باشد. در جنوب شرق آسیا، قیمت ورق سرد چین حدود 480 دلار هر تن فوب بوده‌است. موجودی بازار هم اکنون کاهش یافته و این مسئله ناشی از افزایش خریدها از طرف تجار و مصرف‌کنندها می‌باشد.

 

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

  • قیمت ورق